Prośba o interpretację danych z vaga (silnika)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamskiTg
    Classic
    • 2009
    • 52

    Prośba o interpretację danych z vaga (silnika)

    a ja mam gwicik kw i pochodzi od golfa IV 1.8t i paoje ideanie nic nie wali i nie puka a wczesniej jezdzil w audi a3 wiec nie wiem oco wam chodzi.to zalezy jak kto lubi jedzic jesli ktos wolne lasiki i na miesice i na trasie to gwicik jest okej wiel osob jak zemna jedzie dziwi sie ze na takim zawieszeniu i na oponie 215/35/18 nie jest tak strasznie fakt ze wszendzie nie jezdze ale sa tez inne auta w domu do brudnej roboty hehehe dlamnie jest szkoda auta jezdzic po kraweznikach kazdy robi to co lubi
    126p->Nexia->Micra K11 1.0 16V->OCTAVIA 1.4 16V

  • renas
    Classic
    • 2008
    • 12

    #2
    Prośba o interpretację danych z vaga (silnika)

    Niedawno przedstawiałem problem , który jak zauważyłem często dotyka użytkowników silników tdi. A mianowicie octawka bardzo ciężko pali rano , a jak uruchomię to puszcza wielką chmure siwego dymu.Powymieniałem świece żarowe , filtry paliwa i powietrza , nowy aku a problem pozostał. Uzupełniając auto po tym pierwszym uruchomieniu , chwilę pochodzi i pali na dotyk (po kilku godznach również nie ma problemu) W pomocach dotyczących tego problemu często pojawia się pojęcie kąta wtrysku . Dlatego dzisiaj z kolegą zrobiliśmy odczyty pracy silnika (temp. 80 stopni , bieg jałowy)
    Nie potrafię jednak zinterpretować tych danych:
    043 I 033 I 000 I 019 I 096 I 192 I 079 I 171 I 107 I 077-119 I
    Przeczytałem gdzieś na forum , że druga wartość od lewej doityczy kąta wtrysku ale czy jest właściwa?
    Proszę o pomoc i z góry dziękuje

    Komentarz

    • kurynio
      Ambiente
      • 2007
      • 166

      #3
      trzeba porównać 2 i 9 wartość z zadanym przebiegiem czy mieści sie w polu tolerancji. Czyli na powiedzmy jest to taki wykres wspólrzędnych gdzie y=2 wartość, a x=9 wartość. Ważna jest jeszcze o ile pamiętam wartość na pozycji piątej, temp. wraz z rozgrzewaniem silnika maleje. Pomiar jest ważny gdy 5 wartość jest równa bądź mniejsza niż 73 (odpowaiada to temp 85 stopni). TY na 5 masz wartość 96 więc silnik jest za zimny, musisz go rozgrzać. Ale gdy nie będziesz miał wykresu porównawczego to i tak Ci to nic nie da. Chyba, że je podasz i sie to sprawdzi. Jak pomierzysz to daj znać ile wyszło na 2 i 9 pozycji.

      Komentarz

      • renas
        Classic
        • 2008
        • 12

        #4
        Dziękuję za informacje , choć nie mam teraz możliwości ponownego sprawdzenia auta . Mimo chęci rozwiązania problemu , będę musiał i tak udać się do fachowca .
        Pozdrawiam !

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          renas, napisz gdzie i jak sprawdzałes i jakim programem sprawdzałes ten kat wtrysku.

          Słyszałem teorię , że do badania kąta wtrysku temperatura paliwa musi przekroczyc 35 stopni Celsjusza
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • renas
            Classic
            • 2008
            • 12

            #6
            Szczerze mówiąc sprawdzałem z kolegą na podstawie informacji zasięgnietych z forom na Vag com-ie 2.5 pl, dlatego dopiero wczoraj doczytałem informacje o odpowiedniej temperaturze paliwa i silnika.
            Pozdrawiam!

            Komentarz

            • slawek.duo
              Classic
              • 2008
              • 2

              #7
              Witam
              Posiadam 1.9 TDI, przebieg 166000 km, rocznik 2004 - oczywiście Octavie.
              Renas ma problem z odpaleniem silnika po całej nocy. Ja również mam podobny problem ale dotyczy on (tak myślę) czujnika temp. silnika. Zaobserwowałem, że lampka kontrolna żażenia świec gaśnie szybciej niż dotychczas a silnik odpala z trudem. Jeżeli powtórzę żażenie i dopiero odpalam jest wszystko dobrze.
              Mam pytanie. Czy usterka faktycznie jest po stronie czujnika temp. silnika?

              Komentarz

              Pracuję...